2009. május 14., csütörtök

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: "Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen."
Jn 15,9-11

Elmélkedés:

Isten szeretetének a megtapasztalása örömöt ébreszt az ember szívében.
Jézus arról beszél a mai evangéliumban, hogy az ő öröme teljessé válik
mindazokban, akik az ő szeretetében élnek. Az öröm abból fakad, hogy
érzem: Isten szeret engem, találkozni akar velem. A találkozás nem csak
érzelmet, a szeretet érzését ébreszti bennem, hanem megmozgatja értelmemet
és akaratomat is. Értelmemmel ugyanis belátom, hogy az engem szerető Isten
jót akar nekem, sőt, a legfőbb jót, az üdvösséget, az örökké tartó
együttlétet Ővele. Akaratom pedig elfogadja ezt az isteni akaratot. Az
érzelmi meghajlás, az értelmi párbeszéd és akaratom meghajlása által
fejlődök a szeretetben, növekszem Isten szeretetében.
(Horváth István Sándor)



Imádság:

Hogy jól végezz szentségimádást, ne feledd: E Szentség: Jézus Krisztus,
múlt, jelen és jövő! A Szentség a Megtestesülés utolsó foka, Urunk földi
életének végső, végigtartó fázisa, aki ebben Szentségben minden
kegyelmével eláraszt. Minden hitigazság itt van, ide tart, ide torkollik.
Semmit nem kell hozzátennünk, amikor mondjuk: Eucharisztia,
Oltáriszentség, mert ez maga Jézus Krisztus.

Nincsenek megjegyzések: