2009. május 16., szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt övéihez: "Ha a világ gyűlöl titeket,
tudjátok meg: engem előbb gyűlölt. Ha a világból volnátok, szeretne
titeket a világ, mint övéit. De ti nem vagytok a világból, mert
kiválasztottalak titeket a világból; ezért gyűlöl benneteket a világ.
Emlékezzetek vissza tanításomra: nem nagyobb a szolga uránál! Ha engem
üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották, a
tiéteket is megtartják. Mindezt miattam teszik veletek, mert nem ismerik
azt, aki küldött engem."
Jn 15,18-21

Elmélkedés:

A bűnös ember gyakran gyűlölettel tekint az igazakra, mert zavarja őt,
hogy a másik ember tud tisztességesen élni, ő viszont nem. A bibliában
számos példát találunk erre, amelyek közül talán a próféták esetei a
legszembetűnőbbek. Őket Isten azért küldi, hogy szavukkal, vagy egyszerűen
csak a puszta létükkel figyelmeztessék az embereket arra, hogy elhagyták a
törvények útját, s térjenek vissza Istenhez. A próféták elleni gyűlölet
odáig fajult, hogy az életükre törtek. Ugyanez lett a sorsa Jézusnak is,
aki igaz Istenként jött a világba azzal a küldetéssel, hogy megmutassa a
bűnösöknek az Istennek tetsző életet. Akik Jézust követik, az ő sorsában
részesednek magukra vonva a világ gyűlöletét. Erre azonban nem válaszolhat
gyűlölettel, mert tudja, hogy egyedül a szeretet képes legyőzni a felé
irányuló rosszat.
(Horváth István Sándor)



Imádság:

Segíts rajtam, Uram, hogy tudjak erős lenni, amikor jön a megpróbáltatás
órája! Tégy erőssé és nagylelkűvé, hogy ne jajveszékeljek és ne kerüljem
el azt, aminek történnie kell! Erősen szembe nézve a kereszttel, mondom:
Atyám, a Te hívásodat szeretném benne fölfedezni!
Romano Guardini

Nincsenek megjegyzések: